ELEMENTY ANALIZY
Co obejmuje analiza konkurencji?
Analiza konkurencji może stanowić samodzielny projekt lub być częścią szerszej analizy rynku. W takich zleceniach koncentrujemy się na konkurencyjnych firmach, a ich analiza przebiega w kilku krokach:
- Identyfikacja konkurencji czyli etap, kiedy budujemy bazę firm o podobnym profilu działalności. Uwzględniamy tutaj zarówno bezpośrednią konkurencję naszego klienta jak i firmy dostarczające substytucyjne produkty i usługi.
- Identyfikacja i profilowanie kluczowych graczy rynkowych to krok, w którym najważniejszych konkurentów poddajemy gruntownej analizie. Profil firmy zwykle zawiera: charakterystykę produktów i usług, profil grupy docelowej klientów i dane finansowe. Jak również analizę i ocenę strategii marketingowej i prowadzonych działań promocyjnych.
- Analiza i synteza pozyskanych informacji to etap, w którym wyciągamy wnioski z przeprowadzonej analizy i odnosimy je do sytuacji naszego Klienta.
Stosowana metodyka
Przeprowadzając analizę konkurencji, opieramy się na otwartych źródłach informacji. To znaczy na źródłach legalnych i ogólnodostępnych, choć nie zawsze bezpłatnych. Są to m. in. oficjalne rejestry i wykazy, sprawozdania finansowe oraz prasa branżowa. Korzystamy również z informacji udostępnianych przez przedsiębiorstwa. W tym np. sprawozdania zarządów, raporty giełdowe, przekazy marketingowe i medialne np. wywiady z zarządem, komunikaty w social mediach. Dane i informacje pozyskane metodą desk research uzupełniamy o wywiady z ekspertami i przedstawicielami firm działających na rynku.
Cena
Analiza konkurencji wyceniana jest indywidualnie, przy uwzględnieniu takich czynników, jak: branża, kraj, czas realizacji, poziom skomplikowania analiz, jakie należy wykonać i dostępność danych. Podstawowa analiza konkurencji to koszt około 1200 zł. Zapraszamy do złożenia zapytania ofertowego, które zostanie wycenione bezpłatnie.
Dlaczego warto?
Wykonana przez nas analiza konkurencji jest projektem „szytym na miarę”, a więc dostosowanym do indywidualnych potrzeb klienta. Analiza konkurencji pozwala na świadome kierowanie firmą i budowanie strategii jej rozwoju w oparciu o wiarygodne informacje i dane, które dostarczamy w przystępnej formie.